Julkaos

Var det bara jag som inbillade mig eller var hela stockholm ute på stan idag? Alla kutade fram och tillbaka och julkaosade, precis som jag. minst några tusen turister var också ute och yrade, fotade och tog det.. nä, inte lungt dom heller. Jag fick i alla fall en hel del gjort! Mammas, pappas, kattas, annelies och ellens julklappar är klara!
Nu återstår bara några småpersoner men det går att ordna ganska lätt, så nu är jag.. trött och faktist på väg att bli lugn. Det luktar pepparkakor i vårt hus och jag har köpt en krok till mig själv så allt känns mysigt!

I veckan lussade kören för några tusen människor. först i sätrakyrkan och sedan i stadshuset. jag låtsades vara drottning när jag gick ner för trappan i blå salen, kollade ut mot folkhavet och vinkade sådär stelt. det var förvånansvärt kul! Imorgon är det tredje advent och sen är det i stort sett jul.

Nu ska jag hämta några pepparkakor. Vi hörs

ps. missa inte shreks julprogram ikväll! jag längtar ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0