Cykelhalsband-laxmacka-surtant

Idag har jag varit på Street med Katta! Jag köpte ett halsband med en cykel på och Katta köpte en tröja och lite allt möjligt. sen åt vi lunch och promenerade till gamla stan. Det var väldigt trevligt alltihopa!
På tunnelbanan på väg hem när Katta åkt vidare till Klara som fyller år (Grattis Klara!) så klev en tant på och ställde sig mittemot mig i vagnen. Hon stod med kassar och en solstol som hon envisades med att ställa vid väggen även fast den gång på gång trillade omkull när tunnelbanan ökade farten. Hon stod och synade mig upp och ner, upp och ner tills jag började fnissa och hon log ironiskt tillbaka. När hennes solstol välte för fjärde gången och hon svurit en hel del och suckat om och om igen så kunde jag inte låta bli att fnissa lite till. hon vände sig om och mumlade högt för sig själv  "och det där strålande jävla humöret..", suckade lite till och sen gick jag av. Vad var det med henne lixom? dålig dag..

Oh no, det ska bli storm när vi ska till Gotland. Pappa försöker ringa å boka om båtturen.
hoppas det ordnar sig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0