Fall .

Idag har varit en betydligt bättre dag! Det är så härligt att jag känner Mulan bättre nu. Jag flippar inte ut när hon gråter utan är bättre på att läsa hennes signaler. Underbart. Idag låg hon på en filt i vardagsrummet och fnissade i nästan en hel halvtimme åt sin fjantiga au pair som gjorde löjliga pussljud. Au pairen fnissade i kapp!

Nu på kvällen har jag varit på stan och träffat Anna. Idag blev det middag på Cheesecake factory. Härligt ställe det där. Jag åt pasta carbonara och delade en chokladmousse-cheesecake med Anna. Mums!

Den här veckar har det verkligen blivit höst i Seattle. Löven rasar ner och hela veckan ser ut att bli regnig. "Welcome to Seattle!" sa min värdpappa när det började. Än så länge tycker jag mest att det är mysigt.. Men det finns en risk att det ändras.

Första veckan som Au pair bestämde jag mig för att aldrig skaffa barn.. jag kan meddela att jag, tre veckor mer erfaren kan meddela att bestämmelsen är helt och hållet struken!

Nu blir det sömn! Klockan är ju tröts allt snart halv tolv! God natt :)

Kommentarer
Postat av: Claudia

vad bra att du ombestämde (ändrade) dig på den punkten med att skaffa barn.



annars är det ju verkligen en erfarenhet som präglar livet ;-)



och det konstiga med barn är ju att hur jobbiga dem än är, behöver de bara göra typ en söt grej sedan efteråt för att bli förlåten för alltid... särskilt när de är ens egna (med det menar jag att du aldrig i livet kommer att tycka att dina egna är så jobbiga som du kanske ibland som barnvakt eller au-pair har upplevd några barn.) för så är det för mig. vilket också medför att jag har kunnat (utan större problem) vara sträng och konsekvent till andras barn. mer än jag kan det nu. haha. Kul blogg annars! Claudia

2009-10-15 @ 16:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0