Let freedom ring .


Är jag en riktig amerikanare nu? Jag har precis varit på Walgreens och köpt m&m's med peanutbutter, en cola och t-shirten ovan. Och så får vi inte glömma usa-klistermärkena jag tyckte var lite roliga. Börjar känna mig amerikansk.

Det enda (vågar jag säga enda?) jag har problem med nu är att alla i Seattle går av bussen där fram, hos föraren. I sverige är ju det i stort sett förbjudet att göra det! Så varje gång jag åker buss här kliver jag på bussen utan att tveka och ser sedan en hel hord med människor komma mot mig. Chauffören säger till mig att kliva av igen och det gör jag skamset. Och så händer det samma sak nästa gång.. och nästa.

För övrigt så har jag helg på riktigt-riktigt nu! För jag ska bara jobba 5 timmar till den här veckan och det ska jag göra när ungarna sover. Imorgon ska jag sova länge, åka in och shoppa och bara njuta av mitt amerikanska liv!

PS. Jag har till och med amerikanskt bankkort, telefonnummer och busskort nu för tiden! :D yey.


Kommentarer
Postat av: Cristin

Hejsan!

Jag ligger på plats 45 på bloggportalen och plats 48 i bloglovins allmänt kategori! Kicka gärna in i min blogg och säg vad du tycker om den! Gillar du den får du gärna prenumerera via bloglovin också (klicka bara på ikonen i menyn). Tycker du att det finns något jag borde bättra på? Ge gärna tips och kommentera gärna i mina inlägg! Jag vill veta vad du tycker! (:



-Cristin

2009-10-11 @ 19:22:17
URL: http://ccristin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0