Update .

Tre saker om USA du inte visste:
- I mataffären får man sin mat packad i påsar av personalen.
- På bussen snackar alla med busschauffören och chauffören snackar med alla. Det sitter alltid någon längst fram och snackar om helt random saker. Och när man går av brukar chauffören säga typ "good night" och även "god bless!".
- Servicen i klädbutiker är hur bra som helst. Säger man att man sett en viss sak dagen innan men inte kan hitta det, springer personalen och hämtar vad man menar i alla färger och rätt storlek.

Tre ord du inte kände till:
- Thaw = Tina
- Pea in pod = Ärtrör
- Leek = Purjolök

Tre saker jag har börjat göra sen jag kom hit:
- Gilla jordnötssmör. Innan jag kom hit hade jag aldrig smakat det. Just nu har jag tryckt i mig en peanutbutter&nutellamacka som kvällsfika och så sitter jag även och mumsar på m&m med jordnötssmör i.
- Gå av fram i bussen och samtidigt tacka chauffören för resan!
- Fråga personal i affärer hur dom mår. Det gör alla, ständigt. ”how are you today?” och min värdpappa har lärt mig vad man ska svara. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0