The dreams that you dreamed of .

Varje kväll vid middagsbordet hos min värdfamilj kör vi med att alla ska säga en bra och en dålig sak som hände under den dagen. Ibland kan det vara svårt att komma på något bra när man inte lämnat huset på hela dagen och är helt dödstrött.

Men idag var det lätt! idag har jag nämligen njutit av att ta hand om lilltjejen hela dagen. Man glömmer ju det ibland, att njuta alltså. Så dagens "good thing" får bli när jag vaggade runt i köket bärandes på Mulan och lyssnade på låten som fördes oss samman. 

Det var ett fint ögonblick. Mulans huvud vilade på min axel och min hand strök över hennes huvud. Jag är så glad att jag kom på igen hur viktigt det är att njuta. För den här tiden är snart borta.

Jag har vart i det här huset i 6 månader och 1 dag nu.


Här är sången som startade allt. Jag hade den i min Au pair-video som mina värdföräldrar valde mig utifrån!

Kommentarer
Postat av: Mamma och pappa

vi ringer dig om en stund pa mobilen. Pussar

2010-03-27 @ 17:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0