I Dream .

Det här har varit den bästa fredagen på länge! Inte kanske den delen att jag inte fick någon rast och jobbade 10 timmar med en bebis och en sjuk 7-åring på mitt ansvar.. Men att jag och ungarna tog oss till parken var ju desto roligare! Väl där kom glassbilen och 7-åringen kollade på mig med puppy-eyes och berättade att han bara fått köpa glass ur glassbilen en gång (!) och att han var väldigt sugen! Jag svarade att tyvärr, jag har bara en dollar på mig. Men om du vågar gå och fråga om det finns någon glass under en dollar och det gör det, då köper vi den!
tydligen finns det glass här i usa för 99 cents..

Sen vandrade vi hem, bebis i vagn, en 7-åring med glass i handen och jag med dåligt samvete. jo, för jag visste hur ledsen 5-åringen skulle bli när han kom hem och fick reda på glasshistorien. Så när han kom hem så skyndade jag mig att berätta den själv och sedan avsluta med "men om du vill så kan vi ta en promenad till affären och köpa en till dig med!"
Det ville han.

Så jag och bebben fick oss två promenader. Det var ju extra trevligt eftersom det var sisådär 20 grader ute! Allt det där gjorde faktiskt min dag. Att få se killarna sådär dödslyckliga över lite glass och att få vara ute och leka med dom! härliga grejer :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Du har verkligen känsla för det där med att bemöta barn. Mitt tips är lärare eller förskollärare, Inez. Världens roligaste jobb!

2010-05-09 @ 18:59:52
Postat av: Inez

Tack, Karin! :) Ja, jag har väl funderat på något åt det hållet.. men vi får se vad det blir!

2010-05-12 @ 03:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0