The Sticky Note !


Tänk vad en post it-lapp kan göra en lycklig!

När jag stod och väntade på att min skjuts skulle komma så vi skulle kunna åka till kören så står killarna runt mig som vanligt och snackar. Så säger sju-åringen "vänta, jag måste hämta något till Inez" å så springer han upp på sitt rum. Ner kommer han och ger mig den här! En liten post it-lapp med texten "never leave! Your mine!". Jag trodde att mitt hjärta skulle smälta där för en sekund.

Jag läser lappen för 5-åringen och han säger "skumt.. det är som att han älskar dig!" och då blir 7-åringen dödstyst. Jag bryter snabbt tystnaden och säger "Men det kanske han gör också. jag älskar i alla er båda två. Älskar inte du mig?" och då dröjer det inte länge innan jag hör ett "jo!" :P

Det här har jag gått och smålett åt hela kvällen.. Att 7-åringen som var så kritisk till hela au pair-situationen först, nu ger mig en sån här lapp. Och han är inte sån som öser ur sig saker. Jag vet att det ligger tanke bakom de små orden.

ÅH <3 hur ska jag nu kunna åka hem? Jag har verkligen världens bästa värdbarn!

Kommentarer
Postat av: Mamma

ja det var verkligen fint - och kul för dig att vara så älskad . Kanske skönt att du är kvar ett par månader till

2010-05-11 @ 07:26:08
Postat av: Lisa

GUUUD vad fint!!! ^^, Jag hade börjat stooorböla! tänk om man fick något liknande..

2010-05-11 @ 16:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0