American .

Tre saker om USA du inte visste:
- Folk säger hej och godmorgon på gatan till folk dom inte känner.
- Barn får ofta goodiebags på barnkalas.
- Många gillar att ha majonäs och senap på mackan.

Tre ord du inte kände till:
- Bib = haklapp
- Pacifier = napp
- Dead end = återvändsgränd

Tre saker jag har börjat göra sen jag kom hit:
- Hungra efter m&m med jordnötssmör och mackor med majonäs.
- Prata med okända människor på gatan bara på kul. hälsar också!
- Gå till walgreens för att köpa godis sent på kvällen.

Jag tror jag sakta men säkert börjar bli lite mer amerikansk! Det är kul att utforska det här landet och lära sig nya saker (vilket jag gör hela tiden). Ikväll ska Anna visa mig nya delar av seattle och i helgen ska jag bannemig shoppa! Snart kommer bilder ifrån några av mina promenader med vagnen. Kram /inez


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0