Wake up .




Imorse vaknade jag med "SOS, the tiger took my family" på hjärnan. Jag har ingen aning om hur jag lyckades få fram den när jag låg och sov men på något sätt gjorde jag det. Jag måste säga att det inte är det roligaste sättet att vakna upp.

Igår fick jag ett annat uppvaknande. Värdpappan frågade mig vid matbordet: Har du sparat några pengar sen du kom hit?
Och jag tänkte efter och svarade sedan tveksamt "nej..."
"Har du gjort av med 1500 dollar?"

Det hade jag. Hur fan lyckas man? Vilket himla liv jag lever egentligen.. Okej att jag jobbar hårt, men jag har spenderat 1500 dollar på kläder, restaurangbesök och andra småsaker. Nu blir det verkligen till att börja spara!
Fast å andra sidan hade jag bestämt mig för att bara leva livet, nu när man ändå får chansen.

Det var i alla fall minst sagt ett uppvaknande! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0