Amerika !

Mamma, igår när jag stod och väntade på bussen downtown tänkte jag på dig. Bredvid mig satt nämligen ett gäng killar och rappade. En beatboxade, en nynnade en melodi och den tredje rappade. Skitcoolt! Jag tror tyvärr inte att vi kan bli så bra som dom, men vi kan ju försöka. hihi!
Sen är jag även rätt säker på att de rökte något som inte var cigarretter.. men det behöver vi inte låtsas om.

Jag blir ständigt påmind om att jag lever i USA, landet utan bra sjukvård och bidrag till de som behöver det. Många är frustrerade och arga och det märks. Förra veckan blev en polis skjuten bara några kvarter ifrån mig och i tisdags började två män slåss på bussen. Det är lite obehagligt. Det är ju inte såhär i Sverige!

När jag såg männen på bussen slåss så blev jag helt skakis. Jag har ju aldrig sett något sånt innan. Jag gick av och väntade på nästa buss som kom en halvtimme senare.

Jag blir även påmind på possitiva sätt såklart. I tisdags gick jag in på Macy's lagom till "may your days be merry and bright!". ja, de har alltså börjat med julmusiken i affärerna och överallt börjar mer och mer julpryttlar dyka upp. Härligt tycker faktiskt jag :)

Nu ska jag göra mig redo för en tur till skräddaren och till Safeway för svinis-vaccination! CU <3

Kommentarer
Postat av: mandy - au pair i Seattle

ja det ar synd:( jag slutar kl 9 sa sa sent ar det inte :)

ar du saker pa att det ar svininfluensa vaccinet du ska ta? det finns ju inte at ta "utanfor" doktor an plus att vi inte ar riskgrupp langre? Kanske bara ar den vanliga du ska ta?

2009-11-12 @ 21:29:39
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: Mamma

Oj oj, jag har kommit av mig lite med beat boxingen sen du for så vi får öva igen när vi ses, hihi

2009-11-12 @ 21:46:55
Postat av: mandy - au pair i Seattle

just det ja:p du har bebis! glomde det;)

2009-11-12 @ 23:43:58
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: Michaela Axebrink

Hejsan!!



Ne du ja tror inte ja kan ge så mycket tips! Ja gillade shopping malet Westlake center!! de finns en jätte stor biograf precis vid cheesecake factory, den tycker ja e bra, var där några gånger.. Plus att om du betalar för din bio så kan du även smita in på några andra i med att du betalar i början :P Bellevue är ett jätte bra shoppingställe, jag och min kompis var där jätte ofta.. Dessutom så har dom aupair träffar i Bellevue, eller ja vet inte om dom har de längre men de hade dom när ja va där.. vi typ 100st som träffades på starbucks och umgick varje hmm någondag kommer inte ihåg!! sen är även kirkland fint också.. Space needle är ju bara ett måste att åka upp till.. Jag åt inte så mycket ute i seattle, eller när de blev ute så blev de mcdonalds eller i ngt shopping mall.. Vilken aupair agency åker du med?



Hoppas ja har hjälpt dig lite!!



kram

2009-11-14 @ 17:36:36
URL: http://michaelaaxebrink.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0