SWC !

Äventyret fortsätter! :D Igår var jag på en audition för "Seattle womens chorus" i capitol hill. Jag var halvnervös innan men inte så farligt som jag brukar vara när jag ska göra något sånt. Så jag kom dit, mötte massor av trevliga damer som hjälpte mig fylla i lite papper och jag fick en nummerlapp. Sen blev jag kallad in för att sjunga.

Där inne var det en annan trevlig dam som bad mig sjunga lite skalor, en amerikansk sång och så lite "sightreading" (vet inte det svenska ordet men det är iaf att sjunga ifrån noter). Sen blev jag fotograferad och sen var det klart. När jag gick därifrån var jag mycket mer nervös än jag varit innan för nu ville jag verkligen komma med! Dom hade sagt att de skulle ringa mig idag och meddela om jag kom med eller inte och jag var så nervös att jag inte kunde sova trots att jag var dödstrött.

Så idag ringde dom vid 1-tiden. Körledararen ringde för att vara exakt och sa "congratulations! We would like you to join our choir!". Jag kunde inte tro mina öron och jag var så uppspelt att han började skratta på andra sidan luren. Så, från och med nu är jag med i Seattle womens chorus! 
Imorgon blir det ett litet info-möte och så ska det tas mått inför kördräkten. Oj oj oj.. Jag är så glad!! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Å så kul Inez! Grattis från ett av dina största fans

2010-02-01 @ 10:53:06
Postat av: Anni

Woho!! Grattis Inez, vad roligt för dig!!

2010-02-02 @ 16:03:21
URL: http://annihemlin.blogg.se/
Postat av: Annelie

wooooooooooow!!!! :D

Jag är imponerad!

2010-02-03 @ 11:53:19
URL: http://whatsgoingona-lie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0